După majorarea salariilor angajaților din sectorul bugetar, Ministerul Finanțelor urmează să instituie moratoriu temporar privind încadrarea personalului în acest sector pe funcțiile vacante constatate la 30 noiembrie 2018. Un proiect de Hotărâre în acest sens se află pe ordinea de zi a ședinței de astăzi a Guvernului.
Potrivit documentului, o serie de instituții publice nu vor mai putea angaja persoane în funcțiile vacante până la 31 decembrie 2019.
În Nota informativă la proiect, Ministerul Finanțelor notează că măsura este legată de aprobarea recentă a Legii privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar, prin care au fost majorate salariile în sectorul bugetar, în scopul unei mai bune gestionări a banilor publici direcționați spre salarizarea angajaților din sectorul public.
Printre argumentele enunțate de minister se mai numără neafectarea funcționalității autorităților și evitarea datoriilor salariale față de angajații încadrați.
Moratoriul vizează instituții ca Curtea Constituțională, CSM, CSP, ministere, agenții etc. Lista acestor instituții și numărul funcțiilor vacante în cadrul lor sunt prevăzute în proiect.
De exemplu, în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii sunt înregistrate 374 de funcții vacante. Cele mai multe funcții vacante se atestă în cadrul Ministerului Afacerilor Interne - 2586 unități.
Totodată, proiectul prevede cu titlu de recomandare suspendarea încadrării personalului în funcțiile vacante înregistrare la 30 noiembrie 2018 de Casa Națională de Asigurări Sociale, unitățile administrativ-teritoriale și autoritățile publice independente.
Moratoriul nu va fi aplicat pentru funcțiile pentru care, la data aprobării hotărârii, a fost anunțat concurs.
Pe parcursul moratoriului, angajarea personalului în funcțiile vacante se realizează cu menținerea lunară a numărului de posturi vacante indicat în anexele la proiect per autoritate. În același timp, prevederile proiectului admit posibilitatea încadrării, în perioada moratoriului, a personalului strict necesar realizării misiunii autorității publice sau în cazul reorganizărilor peste numărul de funcții vacante indicat, prin coordonarea cu Ministerul Finanțelor.
După majorarea salariilor angajaților din sectorul bugetar, Ministerul Finanțelor urmează să instituie moratoriu temporar privind încadrarea personalului în acest sector pe funcțiile vacante constatate la 30 noiembrie 2018. Un proiect de Hotărâre în acest sens se află pe ordinea de zi a ședinței de astăzi a Guvernului.
Potrivit documentului, o serie de instituții publice nu vor mai putea angaja persoane în funcțiile vacante până la 31 decembrie 2019.
În Nota informativă la proiect, Ministerul Finanțelor notează că măsura este legată de aprobarea recentă a Legii privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar, prin care au fost majorate salariile în sectorul bugetar, în scopul unei mai bune gestionări a banilor publici direcționați spre salarizarea angajaților din sectorul public.
Printre argumentele enunțate de minister se mai numără neafectarea funcționalității autorităților și evitarea datoriilor salariale față de angajații încadrați.
Moratoriul vizează instituții ca Curtea Constituțională, CSM, CSP, ministere, agenții etc. Lista acestor instituții și numărul funcțiilor vacante în cadrul lor sunt prevăzute în proiect.
De exemplu, în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii sunt înregistrate 374 de funcții vacante. Cele mai multe funcții vacante se atestă în cadrul Ministerului Afacerilor Interne - 2586 unități.
Totodată, proiectul prevede cu titlu de recomandare suspendarea încadrării personalului în funcțiile vacante înregistrare la 30 noiembrie 2018 de Casa Națională de Asigurări Sociale, unitățile administrativ-teritoriale și autoritățile publice independente.
Moratoriul nu va fi aplicat pentru funcțiile pentru care, la data aprobării hotărârii, a fost anunțat concurs.
Pe parcursul moratoriului, angajarea personalului în funcțiile vacante se realizează cu menținerea lunară a numărului de posturi vacante indicat în anexele la proiect per autoritate. În același timp, prevederile proiectului admit posibilitatea încadrării, în perioada moratoriului, a personalului strict necesar realizării misiunii autorității publice sau în cazul reorganizărilor peste numărul de funcții vacante indicat, prin coordonarea cu Ministerul Finanțelor.