De la începutul lunii ianuarie 2019, Casa Naţională de Asigurări Sociale a recepţionat 3565 de cereri de reexaminare de la persoanele care s-au pensionat până la 01.01.1999 şi au realizat un stagiu de cotizare după pensionare de 15 ani sau mai mult. Pentru realizarea procesului de reexaminare, la instituţie au fost organizate seminare de instruire internă pentru funcţionarii publici.
Conform rapoartelor statistice, din cele 3565 de cereri de reexaminare, 2073 sunt din mun. Chişinău, iar 328 - din mun. Bălţi. În aspect teritorial cereri similare au fost depuse la toate 40 de case teritoriale de asigurări sociale. De menţionat, în februarie, curent, solicitanţii, care vor întruni condiţiile legii, vor primi deja pensii reexaminate. Această reexaminare a pensiei este pur individuală - mărimea acesteia depinde de durata activităţii în muncă şi de mărimea salariului din care au fost calculate contribuţii de asigurări sociale.
Pentru reexaminarea pensiei pentru limită de vârstă, solicitanţii trebuie să prezinte buletinul de identitate şi carnetele de muncă. Dacă au pierdut carnetul de muncă, atunci pot ataşa la cerere orice alte acte ce confirmă activitatea în muncă, precum extrase din ordine despre angajare-eliberare, certificate, contracte de muncă. Cererea se depune la casa teritorială de asigurări sociale conform locului de trai.
Reamintim, de la 1 ianuarie 2019 a intrat în vigoare Legea nr. 165 din 26.07.2018 pentru modificarea unor acte legislative, care prevede reexaminarea pensiilor pentru limită de vârstă persoanelor care au activat în câmpul muncii după realizarea dreptului la pensie.
Pensiile acelor beneficiari care au un stagiu de cotizare mai mic de 15 ani vor fi revizuite în următorul an. În cazul beneficiarilor de pensii stabilite după 01.01.1999 reexaminarea pensiilor pentru limită de vârstă se va efectua începând cu 01.01.2021, eşalonat, conform prevederilor legii în funcţie de durata stagiului de cotizare realizat după stabilirea pensiei, anunță un comunicat.
De la începutul lunii ianuarie 2019, Casa Naţională de Asigurări Sociale a recepţionat 3565 de cereri de reexaminare de la persoanele care s-au pensionat până la 01.01.1999 şi au realizat un stagiu de cotizare după pensionare de 15 ani sau mai mult. Pentru realizarea procesului de reexaminare, la instituţie au fost organizate seminare de instruire internă pentru funcţionarii publici.
Conform rapoartelor statistice, din cele 3565 de cereri de reexaminare, 2073 sunt din mun. Chişinău, iar 328 - din mun. Bălţi. În aspect teritorial cereri similare au fost depuse la toate 40 de case teritoriale de asigurări sociale. De menţionat, în februarie, curent, solicitanţii, care vor întruni condiţiile legii, vor primi deja pensii reexaminate. Această reexaminare a pensiei este pur individuală - mărimea acesteia depinde de durata activităţii în muncă şi de mărimea salariului din care au fost calculate contribuţii de asigurări sociale.
Pentru reexaminarea pensiei pentru limită de vârstă, solicitanţii trebuie să prezinte buletinul de identitate şi carnetele de muncă. Dacă au pierdut carnetul de muncă, atunci pot ataşa la cerere orice alte acte ce confirmă activitatea în muncă, precum extrase din ordine despre angajare-eliberare, certificate, contracte de muncă. Cererea se depune la casa teritorială de asigurări sociale conform locului de trai.
Reamintim, de la 1 ianuarie 2019 a intrat în vigoare Legea nr. 165 din 26.07.2018 pentru modificarea unor acte legislative, care prevede reexaminarea pensiilor pentru limită de vârstă persoanelor care au activat în câmpul muncii după realizarea dreptului la pensie.
Pensiile acelor beneficiari care au un stagiu de cotizare mai mic de 15 ani vor fi revizuite în următorul an. În cazul beneficiarilor de pensii stabilite după 01.01.1999 reexaminarea pensiilor pentru limită de vârstă se va efectua începând cu 01.01.2021, eşalonat, conform prevederilor legii în funcţie de durata stagiului de cotizare realizat după stabilirea pensiei, anunță un comunicat.