Tot mai multe companii apeleaza la programele de training si teambuilding care au o componenta digitala

  • 13 февр. 2018, 14:25
  • 793

În 2017, tot mai multe companii s-au orientat către consultanță și digitalizare. Programele de training care oferă soluții digitale video, aplicații de follow-up, micro-learning sau teambuilding digital au fost printre cele mai căutate de către companiile din România, potrivit HPDI, companie care furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane prin programe de training și teambuilding.

Anul trecut, piața de coaching a fost într-o continuă dezvoltare, iar acest lucru nu s-a raportat doar la creșterea numărului de companii care desfășoară pentru prima dată programe de dezvoltare pentru echipa lor, ci și la creșterea companiilor care au investit tot mai mult în angajații lor.

Organizațiile investesc în abilitățile de comunicare ale angajaților
 

Prin intermediul programelor de training, firmele și-au propus ca angajații lor să dezvolte în special abilitățile de comunicare.

"În 2017, cel mai solicitat program de training a fost «
Spune pe bune!», care pune accent pe asertivitate, capacitatea de a comunica succint și eficient, răbdarea de a asculta cu adevărat, abilitatea de a acorda și de a recepta feedback-ul. Toate acestea sunt influențate de maniera în care ne raportăm la ceilalți și la situațiile care ne scot din zona de confort. Acest training înglobează tehnici de formulare și structurare a mesajelor, elemente de conștientizare a stilului personal de comunicare, metode de depășire a propriilor bariere, instrumente pentru îmbunătățirea și adaptarea comunicării în funcție de diferite situații”, declară Petru Păcuraru, fondator si trainer HPDI. 

Follow-up digital 

Componenta de micro-learning capătă tot mai multă importanță, scade intervalele de timp alocate training-urilor și îmbunătățește follow-up-ul. Un aspect foarte important al oricărui proces de training este follow-up-ul. Iar acesta a început, de asemenea, să migreze înspre digital.

Cu ajutorul aplicațiilor pentru telefoane, procesul se transformă în joc. De aceea, la finele lui 2017, HPDI a lansat aplicația Backstage, metoda de invatare prin micro-learning. 

Scopul acestei aplicații este de a suplimenta activitatea de follow-up dedicată programelor de training susținute de către HPDI. Mai exact, de-a lungul a 30 de zile, participanții la training vor primi 15 misiuni care să întărească activitatea de învățare”, mai spune Păcuraru.

Teambuilding pe tablet
ă

Pentru dezvoltarea angajaților și crearea unor echipe cât mai omogene, companiile autohtone au apelat la programe de teambuilding care au și o componentă digitală.

"«Vedeta» teambuilding-urilor de anul trecut a fost «E-hunters», 
un program hi-tech care își propune să dezvolte abilitățile strategice și cele de leadership, dar și devoalarea secretelor muncii în echipă. Chiar dacă activitățile se desfășoară outdoor, participanții interacționează cu ajutorul unei tablete pe care este instalată o aplicație care le monitorizează progresul. 

În anul 2017, HPDI a interacționat cu aproximativ 100 de companii interesate de dezvoltarea personală și profesională a angajaților, de-a lungul a 298 de evenimenteNumărul total de participanți la programele HPDI a fost de 7921 de persoane în 566 de zile de livrare. 5292 de persoane au participat la programe de team building și 2628 la cele de training. Compania a înregistrat o creștere a business-ului de 20% față de anul anterior, cu o cifră de afaceri de 600.000 de euro.

Fidelizarea angajaților Millennials, obiectivul companiilor în 2018 

Perspectivele pentru 2018 au în vedere dezvoltarea pe partea de online a serviciilor oferite de către angajatori. În plus, companiile mici vor accesa din ce în ce mai mult serviciile de teambuilding. 

Piața va deveni mai interesată și educată, în sensul atragerii și menținerii angajaților din categoria Millennials. Companiile vor fi mai orientate mai degrabă către experiență decât către teorie, pe masură ce din ce în ce mai mulți manageri sunt din generația Millennials. În continuare, mizăm pe o creștere de 20% a pieței locale în acest an, completează Păcuraru.