nformația a fost anunțată la forumul investițional moldo-italian, desfășurat la Chișinău cu ocazia Moldova Business Week, de către viceministrul Economiei și Infrastructurii, Vitalie Iurcu. El a menționat că Italia este pe locul 3 printre principalii parteneri comerciali ai Moldovei. În I semestru din acest an, schimburile comerciale dintre țările noastre au însumat $300 mln.
Oficialul a spus că autoritățile fac tot posibilul pentru creșterea atractivității investiționale a Moldovei. Printre realizări, se numără: reducerea numărului de documente permisive pentru oameni de afaceri de la 417 în 2016 la 150 în 2017, reducerea numărului instituțiilor cu funcții de control de la 67 la 18, reducerea rapoartelor care trebuie să fie depuse la fisc de la 5 la 1. Iurcu a mai comunicat că în 2018, companiile care vor crea peste 100 de locuri de muncă și cu salarii de cel puțin 75% din media pe economie vor primi subvenții de la stat.
Noul mecanism de subvenționare va fi destinat investitorilor care creează locuri de muncă. Acesta prevede că statul va oferi 40 de mii de lei pentru fiecare loc de muncă creat de compania cu un personal de cel puțin 100 de oameni. Deși 40 de mii de lei (în jur de 2 mii de euro) este un indice mic pe regiune, oricum este un stimulent suplimentar pentru investiții în țara noastră.
Ambasadorul Italiei în Moldova, Valeria Biagiotti, a menționat că în Moldova activează acum în jur de 1300 de companii cu capital italian și mixt, iar implementarea Acordului de asociere cu UE și DCFTA poate majora acest număr. Ea a spus că în acest an, Moldova este principalul partener strategic al Italiei. Ambasadorul a menționat că Moldova Business Week este o platformă eficientă pentru stabilirea și dezvoltarea cooperării.
Forumul moldo-italian a fost organizat de ambasada Italiei în Moldova, cu suportul camerei de comerț și industrie moldo-italiene și a celei italiano-moldovene. Forumul are loc în cadrul Moldova Business Week, organizat de MIEPO, cu suportul partenerului strategic - Kaufland, partenerului general - Moldova Agroindbank, dar și altor parteneri - Orange, ODIMM, EBA, GIZ, CEP II, AmCham și ambasadei Italiei în Moldova.
nformația a fost anunțată la forumul investițional moldo-italian, desfășurat la Chișinău cu ocazia Moldova Business Week, de către viceministrul Economiei și Infrastructurii, Vitalie Iurcu. El a menționat că Italia este pe locul 3 printre principalii parteneri comerciali ai Moldovei. În I semestru din acest an, schimburile comerciale dintre țările noastre au însumat $300 mln.
Oficialul a spus că autoritățile fac tot posibilul pentru creșterea atractivității investiționale a Moldovei. Printre realizări, se numără: reducerea numărului de documente permisive pentru oameni de afaceri de la 417 în 2016 la 150 în 2017, reducerea numărului instituțiilor cu funcții de control de la 67 la 18, reducerea rapoartelor care trebuie să fie depuse la fisc de la 5 la 1. Iurcu a mai comunicat că în 2018, companiile care vor crea peste 100 de locuri de muncă și cu salarii de cel puțin 75% din media pe economie vor primi subvenții de la stat.
Noul mecanism de subvenționare va fi destinat investitorilor care creează locuri de muncă. Acesta prevede că statul va oferi 40 de mii de lei pentru fiecare loc de muncă creat de compania cu un personal de cel puțin 100 de oameni. Deși 40 de mii de lei (în jur de 2 mii de euro) este un indice mic pe regiune, oricum este un stimulent suplimentar pentru investiții în țara noastră.
Ambasadorul Italiei în Moldova, Valeria Biagiotti, a menționat că în Moldova activează acum în jur de 1300 de companii cu capital italian și mixt, iar implementarea Acordului de asociere cu UE și DCFTA poate majora acest număr. Ea a spus că în acest an, Moldova este principalul partener strategic al Italiei. Ambasadorul a menționat că Moldova Business Week este o platformă eficientă pentru stabilirea și dezvoltarea cooperării.
Forumul moldo-italian a fost organizat de ambasada Italiei în Moldova, cu suportul camerei de comerț și industrie moldo-italiene și a celei italiano-moldovene. Forumul are loc în cadrul Moldova Business Week, organizat de MIEPO, cu suportul partenerului strategic - Kaufland, partenerului general - Moldova Agroindbank, dar și altor parteneri - Orange, ODIMM, EBA, GIZ, CEP II, AmCham și ambasadei Italiei în Moldova.