După părerea companiei Microsoft săptămâna de lucru trebuie să fie de 4 zile

  • 5 нояб. 2019, 16:44
  • 934

Dacă muncești mai mult nu înseamnă că o faci și mai bine. Iar Microsoft tocmai ce a demonstrat acest lucru. A introdus în Japonia săptămâna de lucru de doar patru zile.

Angajații de acolo, așadar, vin la muncă de luni până joi, iar rezultatele sunt mai mult decât spectaculoase. Microsoft a anunțat că productivitatea angajaților a crescut cu 40%, transmite playtech.ro.

Au muncit mai puțin, dar au făcut-o mai eficient. Iar asta se datorează timpului dozat așa cum trebuie. 

Ședințele au devenit mai scurte, iar angajații s-au concetrat mai bine pe ceea ce contează. Și evident că au fost fericiți. Mai mult, s-au făcut și economii. 

Având în vedere că birourile au fost goale pentru weekendurile prelungite, consumul de electricitate a scăzut cu peste 23%. 

De asemenea, s-au printat cu aproape 59% mai puține foi, ceea ce înseamnă că săptămâna de patru zile vine și cu beneficii pentru mediul înconjurător.

Experimentul Microsoft a avut succes

Experimentul Microsoft a fost derulat pe toată perioada lunii august. Aproximativ 2.300 de angajați din Japonia au venit la muncă doar de luni până joi. Au avut, practic, trei zile de weekend – de vineri până duminică.

Microsoft a plecat de la o idee simplă, care s-a dovedit extrem de productivă: muncește puțin, odihnește-te bine și învață mult. Iar inițiativa a avut succes, obținând o productivitate mai mare cu 40 de procente în rândul angajaților din Japonia.

Succesul experimentului Microsoft ar putea determina și mai multe companii să renunțe la săptămâna de cinci zile pentru a-și crește productivitatea. 

Mai ales că nu e pentru prima dată când s-a demonstrat acest lucru. Mai multe companii din lume au trecut la acest program de muncă și rezultatul a fost mereu același.

Productivitate crescută, datorită în special angajaților care trag tare timp de patru zile pentru că știu apoi că se pot relaxa trei zile la rând. 

E adevărat, însă, că programul de lucru de patru zile vine la pachet și cu unele provocări.

Dacă nu e adoptat la scară largă, atunci acest program ar putea face unele companii să nu mai fie competitive în fața rivalilor și să-și piardă clienții.