În zilele noastre, cele mai multe, dacă nu chiar toate companiile, recunosc că schimbările climatice reprezintă o problemă. Unele încearcă să rezolve problema și se implică în diverse acțiuni de protecție a mediului, sustenabilitate și multe altele, sub umbrela acțiunilor verzi. Din punct de vedere organizatoric, să devii o companie verde oferă angajaților, contractorilor, voluntarilor și altor membri posibilitatea de a participa activ la această inițiativă verde. Provocarea însă este de a avea o abordare corectă pentru implicarea acestor persoane – una care să fie convingătoare, care să permită, să sprijine și să încurajeze participarea.
O companie poate găsi numeroase beneficii când alege să devină verde, beneficii care sunt mai mari decât efortul făcut pentru a se înscrie în acest trend. Mai întâi de toate, compania poate economisi bani pe termen lung. Dacă trece la becuri fluorescente, de exemplu, la achiziționarea de căni reutilizabile pentru angajați în locul celor de hârtie sau de plastic de unică folosință; dacă digitalizează totul, economisirea va veni cu siguranță după investiția inițială. Există, de asemenea, avantaje fiscale. Unele țări doresc să reducă emisiile de carbon, astfel încât, o companie dispusă să devină verde și să fie mai eficientă din punct de vedere energetic va accesa mai multe tipuri de stimulente pentru a face acest lucru (desigur, cu diferențe de la stat la stat).
Un alt beneficiu este reducerea deșeurilor. Când o companie își îmbunătățește eficiența energetică, folosește mai puține produse din hârtie, reciclează, reduce articolele din hârtie de care se dispensează, cantitatea de deșeuri emise este redusă. Așa este și factura de energie. Un avantaj pe care, probabil, destule companii nu îl iau în considerare este faptul că vor obține, de fapt, mai multe șanse în business dacă devin verzi. Publicul tinde să afle și să fie mai interesat de aceste tipuri de modificări și mulți consumatori preferă să cumpere serviciile sau produsele businessurilor verzi.
Și totuși, sunt manageri care, în ciuda numărul mare de proiecte și inițiative ecologice, aduc în prim-plan nevoia de rezultate, precum și faptul că nu toată lumea dorește să cumpere green. Există persoane care nu văd nevoia de acțiune, deoarece nu înțeleg problemele de mediu sau nu știu ce pot face concret pentru a ajuta. Unii oameni nu înțeleg proiectele ecologice și eforturile de sustenabilitate, se simt deranjați de acestea, cred că proiectele au un efect negativ asupra businessurilor sau le percep ca necesitând investiții nerealiste.
Până în prezent, principala motivație pentru organizații de a iniția proiecte verzi este imaginea pe care o prezintă publicului. Companiile își propun ca angajații, consumatorii, precum și alte părți interesate să le perceapă ca prietenoase cu mediul înconjurător. Pentru a examina această problemă în detaliu, universitatea americană MIT a efectuat o anchetă, timp de un an, care a implicat interviuri în profunzime cu cincizeci de lideri la nivel mondial, urmate de un studiu cu mai mult de 1.500 de directori și manageri din întreaga lume. Respondenții sondajului citat au evaluat impactul asupra imaginii companiei ca principal motiv pentru abordarea sustenabilității. Alte motivații mai sunt: economisirea; avantajul competitiv; satisfacția, moralul și retenția angajaților; posibilitatea de a dezvolta produse noi pe piață; noi surse de venit.
În zilele noastre, cele mai multe, dacă nu chiar toate companiile, recunosc că schimbările climatice reprezintă o problemă. Unele încearcă să rezolve problema și se implică în diverse acțiuni de protecție a mediului, sustenabilitate și multe altele, sub umbrela acțiunilor verzi. Din punct de vedere organizatoric, să devii o companie verde oferă angajaților, contractorilor, voluntarilor și altor membri posibilitatea de a participa activ la această inițiativă verde. Provocarea însă este de a avea o abordare corectă pentru implicarea acestor persoane – una care să fie convingătoare, care să permită, să sprijine și să încurajeze participarea.
O companie poate găsi numeroase beneficii când alege să devină verde, beneficii care sunt mai mari decât efortul făcut pentru a se înscrie în acest trend. Mai întâi de toate, compania poate economisi bani pe termen lung. Dacă trece la becuri fluorescente, de exemplu, la achiziționarea de căni reutilizabile pentru angajați în locul celor de hârtie sau de plastic de unică folosință; dacă digitalizează totul, economisirea va veni cu siguranță după investiția inițială. Există, de asemenea, avantaje fiscale. Unele țări doresc să reducă emisiile de carbon, astfel încât, o companie dispusă să devină verde și să fie mai eficientă din punct de vedere energetic va accesa mai multe tipuri de stimulente pentru a face acest lucru (desigur, cu diferențe de la stat la stat).
Un alt beneficiu este reducerea deșeurilor. Când o companie își îmbunătățește eficiența energetică, folosește mai puține produse din hârtie, reciclează, reduce articolele din hârtie de care se dispensează, cantitatea de deșeuri emise este redusă. Așa este și factura de energie. Un avantaj pe care, probabil, destule companii nu îl iau în considerare este faptul că vor obține, de fapt, mai multe șanse în business dacă devin verzi. Publicul tinde să afle și să fie mai interesat de aceste tipuri de modificări și mulți consumatori preferă să cumpere serviciile sau produsele businessurilor verzi.
Și totuși, sunt manageri care, în ciuda numărul mare de proiecte și inițiative ecologice, aduc în prim-plan nevoia de rezultate, precum și faptul că nu toată lumea dorește să cumpere green. Există persoane care nu văd nevoia de acțiune, deoarece nu înțeleg problemele de mediu sau nu știu ce pot face concret pentru a ajuta. Unii oameni nu înțeleg proiectele ecologice și eforturile de sustenabilitate, se simt deranjați de acestea, cred că proiectele au un efect negativ asupra businessurilor sau le percep ca necesitând investiții nerealiste.
Până în prezent, principala motivație pentru organizații de a iniția proiecte verzi este imaginea pe care o prezintă publicului. Companiile își propun ca angajații, consumatorii, precum și alte părți interesate să le perceapă ca prietenoase cu mediul înconjurător. Pentru a examina această problemă în detaliu, universitatea americană MIT a efectuat o anchetă, timp de un an, care a implicat interviuri în profunzime cu cincizeci de lideri la nivel mondial, urmate de un studiu cu mai mult de 1.500 de directori și manageri din întreaga lume. Respondenții sondajului citat au evaluat impactul asupra imaginii companiei ca principal motiv pentru abordarea sustenabilității. Alte motivații mai sunt: economisirea; avantajul competitiv; satisfacția, moralul și retenția angajaților; posibilitatea de a dezvolta produse noi pe piață; noi surse de venit.