Administratorii magazinelor online vor fi obligați să nu divulge datele cu caracter personal ale clienților și să nu schimbe preţul produsului după ce a fost comandat.
Sunt câteva din modificările legii privind comerțul electronic, care au fost deja publicate în Monitorul Oficial şi vor intra în vigoare din luna mai.
"Vine să confirme imediat recepționarea comenzii. Este un beneficiu pentru consumator deoarece odată cu confirmarea recepționării comenzii agentul economic nu mai poate modifica prețul", a declarat inspectorul Agenției pentru Protecția Consumatorilor, Nicolae Olăraşu.
După intrarea în vigoare a legii, furnizorii de servicii online vor fi obligaţi să respecte regimul de confidenţialitate, scrie publika.md.
"Obligațiunea de a nu distribui sau difuza fără acordul consumatorului date cu caracter personal. Știm că de obicei foarte mulți agenți economici împrumută datele cu caracter personal mail, telefon pentru a fi propuse ulterior alte oferte comerciale", a declarat inspectorul Agenției pentru Protecția Consumatorilor, Nicolae Olăraşu.
Cu şase ani în urmă, Ion Bargan a lansat o afacere pe internet. El spune că acum clienții vor avea o încredere mai mare în magazinele electronice.
"Consumatorii au o reticență, o neîncredere în comerțul online și eu cred că prevederile care sunt acum ar putea să ajute să crească încrederea în magazinele online. Noi arătăm că avem contracte cu bănci, faptul că noi nu ținem datele cardului pe serverele proprii", a declarat directorul unei librării online, Ion Bargan.
Chiar şi aşa, unii moldoveni sunt rezervaţi în privinţa cumpărăturilor online. Alții însă au avut experienţe pozitive.
Agenția pentru Protecția Consumatorilor recepționează zilnic plângeri privind comerțul electronic. Majoritatea țin de calitatea produselor sau de modificarea preţului după cumpărarea produsului.
Administratorii magazinelor online vor fi obligați să nu divulge datele cu caracter personal ale clienților și să nu schimbe preţul produsului după ce a fost comandat.
Sunt câteva din modificările legii privind comerțul electronic, care au fost deja publicate în Monitorul Oficial şi vor intra în vigoare din luna mai.
"Vine să confirme imediat recepționarea comenzii. Este un beneficiu pentru consumator deoarece odată cu confirmarea recepționării comenzii agentul economic nu mai poate modifica prețul", a declarat inspectorul Agenției pentru Protecția Consumatorilor, Nicolae Olăraşu.
După intrarea în vigoare a legii, furnizorii de servicii online vor fi obligaţi să respecte regimul de confidenţialitate, scrie publika.md.
"Obligațiunea de a nu distribui sau difuza fără acordul consumatorului date cu caracter personal. Știm că de obicei foarte mulți agenți economici împrumută datele cu caracter personal mail, telefon pentru a fi propuse ulterior alte oferte comerciale", a declarat inspectorul Agenției pentru Protecția Consumatorilor, Nicolae Olăraşu.
Cu şase ani în urmă, Ion Bargan a lansat o afacere pe internet. El spune că acum clienții vor avea o încredere mai mare în magazinele electronice.
"Consumatorii au o reticență, o neîncredere în comerțul online și eu cred că prevederile care sunt acum ar putea să ajute să crească încrederea în magazinele online. Noi arătăm că avem contracte cu bănci, faptul că noi nu ținem datele cardului pe serverele proprii", a declarat directorul unei librării online, Ion Bargan.
Chiar şi aşa, unii moldoveni sunt rezervaţi în privinţa cumpărăturilor online. Alții însă au avut experienţe pozitive.
Agenția pentru Protecția Consumatorilor recepționează zilnic plângeri privind comerțul electronic. Majoritatea țin de calitatea produselor sau de modificarea preţului după cumpărarea produsului.