Potrivit lui Marcel Schwantes, Principal and founder Leadership From the Core, o companie de succes are angajați fericiți. Dacă nu știai acest lucru, atunci e cazul să citești cu atenție rândurile care urmează și să pui în practică sfaturile noastre cât mai repede.
Banii nu reprezintă chiar totul. Oamenii trebuie să lucreze și din pasiune pentru a nu deveni frustrați și, astfel, să nu mai dea randament la locul de muncă. Un factor foarte important este confortul psihic și abia apoi cel financiar. Iată, așadar, câteva idei și sfaturi care te vor ajuta să îți menții angajații motivați și fericiți, astfel încât afacerea ta să meargă ca pe roate!
1. Ascultă-le problemele
Nu este suficient să fii un șef prietenos și glumeț tot timpul, deoarece oamenii au și probleme. Așadar, fii alături de ei și atunci când sunt mai puțin fericiți, ascultă-le plângerile, dă-le sfaturi pentru rezolvarea acestora și spune-le că ușa de la biroul tău este mereu deschisă atunci când vor să discute ceva. Dacă un angajat va simți că poate să fie sincer cu tine și să îți împărtășească lucrurile care îl deranjează, mai ales cele de la birou, va fi cu atât mai fericit și motivat.
2. Laudă-i mereu
Orice angajat se va bucura să audă un “bravo” sincer și din inimă atunci când a făcut ceva bine, iar pe tine nu te costă nimic să îl oferi. Ei bine, o metodă simplă de a-ți face angajații să se simtă apreciați este să realizezi atunci când cineva face ceva bine și să îl lauzi. Dacă o faci și în public, de față cu ceilalți colegi, este cu atât mai bine. Ai grijă, însă, atunci când ești nemulțumit de un aspect, să nu îți exprimi sentimentele în același mod. Cel mai bine o faci in privat, doar între tine și angajatul respectiv.
3. Tratează-i cu respect
Acesta este un principiu care ține mai degrabă de viață, dar care este eficient pentru această situație. Dacă îi vei trata cu respect pe cei din jur, vei fi tratat la fel. Este atât de simplu. Ține minte că un angajator care va țipa la subalterni, îi va jigni și îi va face să se simtă inferiori, va fi întotdeauna tratat cu frică, nu cu respect. Iar dacă ai ceva negativ de transmis, o poți face foarte elegant și frumos, fără a jigni pe nimeni. Rezultatele vor fi pe masură.
4. Oferă-le beneficii
Aici ne referim la beneficii reale, pe care le poți oferi pentru ca angajații tăi să se simtă apreciați și să rămână interesați. Le poți oferi traininguri de specialitate, posibilitatea de a participa la cursuri și evenimente legate de domeniul lor de activitate, bonusuri la salarii în funcție de performanțe, prime de sărbători, mici cadouri fără ocazie specială (prăjituri, bilete la teatru etc).
5. Teambuilding
Aproape orice companie din ziua de astăzi oferă aceste mici excursii, cu toată echipa de la birou, în care oamenii merg împreună undeva în afara orașului și se relaxează prin diferite activități amuzante. Nu trebuie să fie foarte dese, dar nici să uiți de ele sperând ca și ceilalți o vor face. În funcție de cât de mare este numărul angajaților tăi, poți face un teambuilding pe an sau chiar două, dacă echipa este foarte numeroasă și ar avea nevoie de mai mult timp pentru a se cunoaște între ei.
6. Nu îți impune ideile
Dacă te afli în vârful ierarhiei, nu înseamnă neapărat că ai întotdeauna dreptate. Dimpotrivă, te poți înșela de foarte multe ori și ar fi bine să te împaci cu această idee. De asemenea, ar fi ideal să înțelegi că oamenii din jurul tau sunt acolo pentru a te ajuta, așadar nu îți impune din start ideile tale, ci ascultă-le și pe ale altora, mai ales când sunt susținute cu argumente.
7. Încurajează-le inițiativa
Este foarte important ca angajații tăi să știe că își pot exprima liber ideile și că pot veni cu propuneri. Dacă îi lași, ei vor fi constant o sursă de inspirație și un izvor de idei. Amintește-ți că i-ai angajat pentru a te ajuta să îți crească afacerea. Așadar, spune-le tot timpul dacă au idei și propuneri să le exprime, căci împreună le veți pune în practică. Iar apoi să îi lauzi pentru rezultatele bune pe care le obțineți.
8. Metode de relaxare
Atunci când aveți proiecte importante în desfășurare și foarte multă muncă, fiecare angajat își va vedea de treabă și va fi concentrat pe ce are de făcut, însă trebuie să știi și cum să îi ajuți să se relaxeze, pentru a-i face mereu să se simtă bine și să dea randament. Companiile mari au, de obicei, câte o cameră sau o zonă de relaxare în care se află mai multe jocuri, dar dacă ai o afacere sau o companie mai mică și spațiul nu îți permite așa ceva, poți organiza ieșiri ocazionale în oraș, seri ale filmului, în care să rămâneți toți la birou pentru a vă uita la un maraton de filme, plimbări prin parc, în pauza de masă, mici joculețe pe care să le faceți la birou, după program sau în pauza de prânz.
9. Responsabilizează-i
Este foarte important ca fiecare angajat să simtă că ceea ce face el contează și că ai încredere în capacitatea lui de muncă și de decizie. Tocmai de aceea, pune-ți pe rând angajații la coordonarea unui proiect și ai să vezi cât de bine vor decurge lucrurile. Ei vor înțelege că trebuie să fie foarte responsabili și vor aprecia că le acorzi această încredere, iar randamentul pe care îl vor da va fi foarte mare.
10. Pune accent pe punctele lor forte
Fiecare om are anumite puncte forte, dar și puncte slabe. Pentru tine, ca manager și angajator, este important să descoperi punctele forte ale celor de lângă tine și să te concentrezi pe ele când vine vorba de munca pe care aceștia o pot face. De asemenea, dacă le-ai identificat punctele slabe, le poți oferi ajutor și în acest sens, pentru ca ei să evolueze și să devină mai buni. Lucru valabil și pentru tine, bineînțeles, deoarece ai foarte multe de învățat de la cei din jurul tau, dacă ești dispus să asculți și să observi.
Potrivit lui Marcel Schwantes, Principal and founder Leadership From the Core, o companie de succes are angajați fericiți. Dacă nu știai acest lucru, atunci e cazul să citești cu atenție rândurile care urmează și să pui în practică sfaturile noastre cât mai repede.
Banii nu reprezintă chiar totul. Oamenii trebuie să lucreze și din pasiune pentru a nu deveni frustrați și, astfel, să nu mai dea randament la locul de muncă. Un factor foarte important este confortul psihic și abia apoi cel financiar. Iată, așadar, câteva idei și sfaturi care te vor ajuta să îți menții angajații motivați și fericiți, astfel încât afacerea ta să meargă ca pe roate!
1. Ascultă-le problemele
Nu este suficient să fii un șef prietenos și glumeț tot timpul, deoarece oamenii au și probleme. Așadar, fii alături de ei și atunci când sunt mai puțin fericiți, ascultă-le plângerile, dă-le sfaturi pentru rezolvarea acestora și spune-le că ușa de la biroul tău este mereu deschisă atunci când vor să discute ceva. Dacă un angajat va simți că poate să fie sincer cu tine și să îți împărtășească lucrurile care îl deranjează, mai ales cele de la birou, va fi cu atât mai fericit și motivat.
2. Laudă-i mereu
Orice angajat se va bucura să audă un “bravo” sincer și din inimă atunci când a făcut ceva bine, iar pe tine nu te costă nimic să îl oferi. Ei bine, o metodă simplă de a-ți face angajații să se simtă apreciați este să realizezi atunci când cineva face ceva bine și să îl lauzi. Dacă o faci și în public, de față cu ceilalți colegi, este cu atât mai bine. Ai grijă, însă, atunci când ești nemulțumit de un aspect, să nu îți exprimi sentimentele în același mod. Cel mai bine o faci in privat, doar între tine și angajatul respectiv.
3. Tratează-i cu respect
Acesta este un principiu care ține mai degrabă de viață, dar care este eficient pentru această situație. Dacă îi vei trata cu respect pe cei din jur, vei fi tratat la fel. Este atât de simplu. Ține minte că un angajator care va țipa la subalterni, îi va jigni și îi va face să se simtă inferiori, va fi întotdeauna tratat cu frică, nu cu respect. Iar dacă ai ceva negativ de transmis, o poți face foarte elegant și frumos, fără a jigni pe nimeni. Rezultatele vor fi pe masură.
4. Oferă-le beneficii
Aici ne referim la beneficii reale, pe care le poți oferi pentru ca angajații tăi să se simtă apreciați și să rămână interesați. Le poți oferi traininguri de specialitate, posibilitatea de a participa la cursuri și evenimente legate de domeniul lor de activitate, bonusuri la salarii în funcție de performanțe, prime de sărbători, mici cadouri fără ocazie specială (prăjituri, bilete la teatru etc).
5. Teambuilding
Aproape orice companie din ziua de astăzi oferă aceste mici excursii, cu toată echipa de la birou, în care oamenii merg împreună undeva în afara orașului și se relaxează prin diferite activități amuzante. Nu trebuie să fie foarte dese, dar nici să uiți de ele sperând ca și ceilalți o vor face. În funcție de cât de mare este numărul angajaților tăi, poți face un teambuilding pe an sau chiar două, dacă echipa este foarte numeroasă și ar avea nevoie de mai mult timp pentru a se cunoaște între ei.
6. Nu îți impune ideile
Dacă te afli în vârful ierarhiei, nu înseamnă neapărat că ai întotdeauna dreptate. Dimpotrivă, te poți înșela de foarte multe ori și ar fi bine să te împaci cu această idee. De asemenea, ar fi ideal să înțelegi că oamenii din jurul tau sunt acolo pentru a te ajuta, așadar nu îți impune din start ideile tale, ci ascultă-le și pe ale altora, mai ales când sunt susținute cu argumente.
7. Încurajează-le inițiativa
Este foarte important ca angajații tăi să știe că își pot exprima liber ideile și că pot veni cu propuneri. Dacă îi lași, ei vor fi constant o sursă de inspirație și un izvor de idei. Amintește-ți că i-ai angajat pentru a te ajuta să îți crească afacerea. Așadar, spune-le tot timpul dacă au idei și propuneri să le exprime, căci împreună le veți pune în practică. Iar apoi să îi lauzi pentru rezultatele bune pe care le obțineți.
8. Metode de relaxare
Atunci când aveți proiecte importante în desfășurare și foarte multă muncă, fiecare angajat își va vedea de treabă și va fi concentrat pe ce are de făcut, însă trebuie să știi și cum să îi ajuți să se relaxeze, pentru a-i face mereu să se simtă bine și să dea randament. Companiile mari au, de obicei, câte o cameră sau o zonă de relaxare în care se află mai multe jocuri, dar dacă ai o afacere sau o companie mai mică și spațiul nu îți permite așa ceva, poți organiza ieșiri ocazionale în oraș, seri ale filmului, în care să rămâneți toți la birou pentru a vă uita la un maraton de filme, plimbări prin parc, în pauza de masă, mici joculețe pe care să le faceți la birou, după program sau în pauza de prânz.
9. Responsabilizează-i
Este foarte important ca fiecare angajat să simtă că ceea ce face el contează și că ai încredere în capacitatea lui de muncă și de decizie. Tocmai de aceea, pune-ți pe rând angajații la coordonarea unui proiect și ai să vezi cât de bine vor decurge lucrurile. Ei vor înțelege că trebuie să fie foarte responsabili și vor aprecia că le acorzi această încredere, iar randamentul pe care îl vor da va fi foarte mare.
10. Pune accent pe punctele lor forte
Fiecare om are anumite puncte forte, dar și puncte slabe. Pentru tine, ca manager și angajator, este important să descoperi punctele forte ale celor de lângă tine și să te concentrezi pe ele când vine vorba de munca pe care aceștia o pot face. De asemenea, dacă le-ai identificat punctele slabe, le poți oferi ajutor și în acest sens, pentru ca ei să evolueze și să devină mai buni. Lucru valabil și pentru tine, bineînțeles, deoarece ai foarte multe de învățat de la cei din jurul tau, dacă ești dispus să asculți și să observi.