Ca sa evaluezi potentialul tau ca lider, ar trebui sa analizezi:
Leadership-ul si munca in echipa, incluzand calitatile de personalitate si caracter, ca energie, entuziasm si initiativa;
Luarea deciziilor; abilitatile de gandire in rezolvarea problemelor, luarea deciziilor si gandirea creativa si inovativa;
Abilitati de comunicare ( vorbire, ascultare, scrierea si citire) ; comunicarea in organizatie;
Auto-management; abilitatea de auto-organizare; managementul timpului; abilitati de invatare;
Specialistii au intocmit liste de competente de leadership, grupate in 5 categorii mari. Citeste si analizeaza ce abilitati iti sunt tie necesare pentru a deveni un lider de succes. Ce abilitati ai deja si unde mai trebuie sa lucrezi pentru a le dobandi si dezvolta.
Abilitatile necesare unui lider de succes:
1.Abilitati de leadership si munca in echipa:
Abilitatea de a pune lucrurile in miscare – si in deosebi de a-i determina pe oameni sa lucreze bine ca echipa spre un obiectiv comun este esenta unui lider de succes. Ce face un lider de succes pentru asta:
* Stabileste directia si initiaza actiunea
* Planifica si organizeaza
* Coordoneaza si controleaza
* Dovedeste sensibilitate fata de nevoile si sentimentele oamenilor
* Ii motiveaza si-i incurajeaza pe altii
2.Abilitati de luare a deciziilor in leadership:
* Pentru a gandi limpede, a lua decizii si a rezolva probleme, un lider:
* Analizeaza probleme
* Este rational si gandeste logic
* Are simtul realitatii
* Are abilitatea de a „privi de sus” , de a se retrage si cobora atent catre detalii
* Este ferm cand e necesar
3.Abilitati de comunicare:
Un lider sintetizeaza punctele importante, astfel incat sa fie inteles de altii. Un lider asculta activ pentru a-i intelege pe altii. Alte comportamente tipice leadership-ului:
* Vorbeste clar si inteligibil
* Ii asculta pe altii cu atentie
* Argumenteaza categoric dar nu agresiv
* Dovedeste perceptia comunicarii nonverbale
* Determina entuziasm fata de ideile sale
4. Abilitati de auto-management necesare unui lider
Abilitatea de a-ti gestiona timpul si de a te organiza are impact direct asupra echipei. Ce face un lider de succes:
* Este auto-motivator: „isi declanseaza singur scanteia”
* Este capabil sa lucreze din initiativa proprie cu putina supervizare sau chiar delor
* Stabileste si realizeaza obiective dificile
5. Calitati personale intalnite la liderii de succes:
* Entuziasm si Integritate
* Personalitate puternica dar nu dominatoare
* Impact personal, infatisare buna, siguranta
* Rezistenta, capacitate de a lucra sub presiune
* Flexibilitate si adaptabilitate
* Incredere in sine.
Lista completa de abilitati precum si modalitatile de dezvolatare a leadership-ului personal le descoperiti la cursurile de Leadership organizat de Vision Consulting.
Ca sa evaluezi potentialul tau ca lider, ar trebui sa analizezi:
Leadership-ul si munca in echipa, incluzand calitatile de personalitate si caracter, ca energie, entuziasm si initiativa;
Luarea deciziilor; abilitatile de gandire in rezolvarea problemelor, luarea deciziilor si gandirea creativa si inovativa;
Abilitati de comunicare ( vorbire, ascultare, scrierea si citire) ; comunicarea in organizatie;
Auto-management; abilitatea de auto-organizare; managementul timpului; abilitati de invatare;
Specialistii au intocmit liste de competente de leadership, grupate in 5 categorii mari. Citeste si analizeaza ce abilitati iti sunt tie necesare pentru a deveni un lider de succes. Ce abilitati ai deja si unde mai trebuie sa lucrezi pentru a le dobandi si dezvolta.
Abilitatile necesare unui lider de succes:
1.Abilitati de leadership si munca in echipa:
Abilitatea de a pune lucrurile in miscare – si in deosebi de a-i determina pe oameni sa lucreze bine ca echipa spre un obiectiv comun este esenta unui lider de succes. Ce face un lider de succes pentru asta:
* Stabileste directia si initiaza actiunea
* Planifica si organizeaza
* Coordoneaza si controleaza
* Dovedeste sensibilitate fata de nevoile si sentimentele oamenilor
* Ii motiveaza si-i incurajeaza pe altii
2.Abilitati de luare a deciziilor in leadership:
* Pentru a gandi limpede, a lua decizii si a rezolva probleme, un lider:
* Analizeaza probleme
* Este rational si gandeste logic
* Are simtul realitatii
* Are abilitatea de a „privi de sus” , de a se retrage si cobora atent catre detalii
* Este ferm cand e necesar
3.Abilitati de comunicare:
Un lider sintetizeaza punctele importante, astfel incat sa fie inteles de altii. Un lider asculta activ pentru a-i intelege pe altii. Alte comportamente tipice leadership-ului:
* Vorbeste clar si inteligibil
* Ii asculta pe altii cu atentie
* Argumenteaza categoric dar nu agresiv
* Dovedeste perceptia comunicarii nonverbale
* Determina entuziasm fata de ideile sale
4. Abilitati de auto-management necesare unui lider
Abilitatea de a-ti gestiona timpul si de a te organiza are impact direct asupra echipei. Ce face un lider de succes:
* Este auto-motivator: „isi declanseaza singur scanteia”
* Este capabil sa lucreze din initiativa proprie cu putina supervizare sau chiar delor
* Stabileste si realizeaza obiective dificile
5. Calitati personale intalnite la liderii de succes:
* Entuziasm si Integritate
* Personalitate puternica dar nu dominatoare
* Impact personal, infatisare buna, siguranta
* Rezistenta, capacitate de a lucra sub presiune
* Flexibilitate si adaptabilitate
* Incredere in sine.
Lista completa de abilitati precum si modalitatile de dezvolatare a leadership-ului personal le descoperiti la cursurile de Leadership organizat de Vision Consulting.