Cand incepi o afacere, te intereseaza micile secrete din industrie. Pentru ca sa fim sinceri, nimanui nu ii surde ideea de a investi si pierde. Mai este desigur, cea mai neplacuta dintre posibilitati, sa iesi din afaceri in maximum 5 ani. In orice caz, printre minunatiile pe care ni le pune la dispozitie internetul si o societate multiculturala, este schimbul de experiente. Intr-adevar, acum ceva vreme mediul de business era, poate, mult prea competitiv (fiecare pentru el, cum s-ar spune).
Insa astazi avem ocazia sa invatam unii de la altii. Astazi, antreprenorii de succes sunt deschisi catre public. In definitiv, una dintre cele mai bune tehnici de marketing online este empatia intre afaceri din aceeasi nisa. Asadar, avem multa informatie la indemana.
Cu toate acestea, sunt subiecte pe care oamenii le evita cu desavarsire si iscusinta. Vorbim mult despre succes, despre ce sa faci ca sa ai succes desi, a vorbi despre ce sa nu faci, a evidentia greseli majore sau chiar fatale, este din orice punct de vedere la fel de important.
Ce rost are sa incerci sa bifezi toate „cum sa”, daca in acelasi timp bifezi greseli comune, fatale, dar despre care nu vorbeste nimeni? Asadar, sa aducem in discutie si lucrurile pe care nu ar trebui sa le facem.
Ne putem raporta la generalitati de tipul „nu iti grabi afacerea”, la greseli ce pot aparea in diferite departamente sau in aplicarea tehnicilor de marketing. Insa este mult mai important sa mergem putin mai in spate, inca de cand ne gandim sa cladim o afacere. Pentru ca prima greseala este acolo, in geneza afacerii.
1. ITI ALEGI AFACEREA GRESITA
A alege o afacere implica studii serioase despre piata, oportunitati si cate si mai cate. Cu toate acestea, chiar si cele mai profitabile sanse pot fi un drum blocat pentru multi dintre noi, dar nu din cauza lipsei de experienta sau cunostiinte. O afacere buna nu consta doar in ce este profitabil pe piata, pentru ca afacerile de succes nu au avut ca scop banii.
Bil Gates, Steve Jobs si puteti completa voi lista de personalitati care nu numai ca au construit afaceri solide, dar au facut si un impact imens in societate. Ambele companii au schimbat prin produsul lor modul de a lucra, comunica in societate. Ba, chiar au cladit un stil de viata in jurul produselor lor.
Acest lucru a fost posibil pentru ca scopul afacerilor lor a fost de la inceput sa faca un impact asupra lumii, banii au venit ca urmare a reusitei scopului initial.
Daca alegi o afacere care da bine pe hartie, dar care nu te pasioneaza este posibil sa iesi de pe piata in sub 5 ani. 50% dintre afacerile care incep fara un scop, mai presus de bani, ies de pe piata in 5 ani. Acest lucru se datoreaza faptului ca nu exista o motivatie reala in spatele afacerii.
2. PLANUL PERFECT
Stim deja ca perfectiunea nu exista, insa foarte multi oameni continua sa considere ca fie intra in afaceri cu produsul perfect, fie taraganeaza pentru a crea planul perfect si pierd ocazia de a construi afacerea.
Desigur, nu spune nimeni sa sari inainte fara un plan de actiune, insa din momentul in care intrii in afaceri trebuie sa fii constient ca iti asumi atat succesul, dar si nereusita, esecul si momentele de cumpana. Important este sa depasesti momentul si sa inveti din el, pentru ca abilitatea cu adevarat importanta in afaceri este puterea de adaptare la circumstante – fie ele bune sau rele.
3. CHELTUIESTI BANII PE CARE INCA NU II AI
Nu incepe sa cheltui banii pe care nu ii ai pe: inchierierea unui birou, anagajarea oamenilor, masina de serviciu si asa mai departe. Singurele lucrui de care ai nevoie la inceput este sa vorbesti cu clientii, sa lucrezi cat de bine poti si sa spui lumii despre afacerea ta. In orice caz, daca simti ca te-ai intins mai mult decat iti este plapuma si ai prea multe proiecte pentru a le face fata, poti recurge la interni sau la freelanceri pe care sa ii platesti la finalul proiectului.
4. TU CONTRA LUMII
Povestea omului bun la toate care reuseste singur-singurel este minunata, insa nu este indicata sau, cel putin, nu mai este. Sa fim cinstiti, ne putem uita la toti gigantii de astazi. Poate povestea lor a inceput cu un singur om, insa a fost nevoie de ani de dezvoltare si parteneriate. Adica, cinstit vorbind, celebrul producator de materiale pentru arta a avut nevoie de 100 de ani, 4 generatii in familie si afiliere intre frati sau familii pentru a ajunge ce este astazi.
Un antreprenor are nevoie de co-fondatori sau macar interni pentru a reusi. Este vorba despre abordare, despre cum cineva iti poate schimba perspectiva. Cand esti doar tu cu tine, o sa abordezi totul in aceeasi maniera, ceea ce nu este un mod de a te dezvolta.
5. ZONA DE CONFORT SI ATAT
Cea mai buna metoda de a te dezvolta atat pe tine insuti, cat si afacerea ta, este sa iesi din zona de confort. Chiar daca ai senzatia ca faci o nebunie luand un proiect in care nu esti sigur ca vrei reusi, este scea mai buna si sigura metoda de a te dezvolta.
6. PARTENERII GRESITI
Inainte sa alegi un partener, incearca sa iei cateva proiecte mici la care sa lucrati impreuna. Exista persoane cu care ne intelegem foarte bine, suntem extremi de asemanator si asa mai departe. In ciuda tuturor acestor lucruri, este foarte posibil sa nu putem lucra deloc impreuna. Chimia interpersonala are si ea limitele ei.
7. PRIMA AFACERE, O AFACERE DE MANUFACTURA
Sunt oameni care au reusit, insa este una dintre cele mai nesigure afaceri. In primul rand, este echipamentul care costa foarte mult, in al doilea rand, salariile oamenilor care lucreaza la fabricarea produsului tau. In orice caz, este posibil sa te trezesti intr-o zi si sa realizezi ca ce iei pe mere, dai pe pere.
Cand incepi o afacere, te intereseaza micile secrete din industrie. Pentru ca sa fim sinceri, nimanui nu ii surde ideea de a investi si pierde. Mai este desigur, cea mai neplacuta dintre posibilitati, sa iesi din afaceri in maximum 5 ani. In orice caz, printre minunatiile pe care ni le pune la dispozitie internetul si o societate multiculturala, este schimbul de experiente. Intr-adevar, acum ceva vreme mediul de business era, poate, mult prea competitiv (fiecare pentru el, cum s-ar spune).
Insa astazi avem ocazia sa invatam unii de la altii. Astazi, antreprenorii de succes sunt deschisi catre public. In definitiv, una dintre cele mai bune tehnici de marketing online este empatia intre afaceri din aceeasi nisa. Asadar, avem multa informatie la indemana.
Cu toate acestea, sunt subiecte pe care oamenii le evita cu desavarsire si iscusinta. Vorbim mult despre succes, despre ce sa faci ca sa ai succes desi, a vorbi despre ce sa nu faci, a evidentia greseli majore sau chiar fatale, este din orice punct de vedere la fel de important.
Ce rost are sa incerci sa bifezi toate „cum sa”, daca in acelasi timp bifezi greseli comune, fatale, dar despre care nu vorbeste nimeni? Asadar, sa aducem in discutie si lucrurile pe care nu ar trebui sa le facem.
Ne putem raporta la generalitati de tipul „nu iti grabi afacerea”, la greseli ce pot aparea in diferite departamente sau in aplicarea tehnicilor de marketing. Insa este mult mai important sa mergem putin mai in spate, inca de cand ne gandim sa cladim o afacere. Pentru ca prima greseala este acolo, in geneza afacerii.
1. ITI ALEGI AFACEREA GRESITA
A alege o afacere implica studii serioase despre piata, oportunitati si cate si mai cate. Cu toate acestea, chiar si cele mai profitabile sanse pot fi un drum blocat pentru multi dintre noi, dar nu din cauza lipsei de experienta sau cunostiinte. O afacere buna nu consta doar in ce este profitabil pe piata, pentru ca afacerile de succes nu au avut ca scop banii.
Bil Gates, Steve Jobs si puteti completa voi lista de personalitati care nu numai ca au construit afaceri solide, dar au facut si un impact imens in societate. Ambele companii au schimbat prin produsul lor modul de a lucra, comunica in societate. Ba, chiar au cladit un stil de viata in jurul produselor lor.
Acest lucru a fost posibil pentru ca scopul afacerilor lor a fost de la inceput sa faca un impact asupra lumii, banii au venit ca urmare a reusitei scopului initial.
Daca alegi o afacere care da bine pe hartie, dar care nu te pasioneaza este posibil sa iesi de pe piata in sub 5 ani. 50% dintre afacerile care incep fara un scop, mai presus de bani, ies de pe piata in 5 ani. Acest lucru se datoreaza faptului ca nu exista o motivatie reala in spatele afacerii.
2. PLANUL PERFECT
Stim deja ca perfectiunea nu exista, insa foarte multi oameni continua sa considere ca fie intra in afaceri cu produsul perfect, fie taraganeaza pentru a crea planul perfect si pierd ocazia de a construi afacerea.
Desigur, nu spune nimeni sa sari inainte fara un plan de actiune, insa din momentul in care intrii in afaceri trebuie sa fii constient ca iti asumi atat succesul, dar si nereusita, esecul si momentele de cumpana. Important este sa depasesti momentul si sa inveti din el, pentru ca abilitatea cu adevarat importanta in afaceri este puterea de adaptare la circumstante – fie ele bune sau rele.
3. CHELTUIESTI BANII PE CARE INCA NU II AI
Nu incepe sa cheltui banii pe care nu ii ai pe: inchierierea unui birou, anagajarea oamenilor, masina de serviciu si asa mai departe. Singurele lucrui de care ai nevoie la inceput este sa vorbesti cu clientii, sa lucrezi cat de bine poti si sa spui lumii despre afacerea ta. In orice caz, daca simti ca te-ai intins mai mult decat iti este plapuma si ai prea multe proiecte pentru a le face fata, poti recurge la interni sau la freelanceri pe care sa ii platesti la finalul proiectului.
4. TU CONTRA LUMII
Povestea omului bun la toate care reuseste singur-singurel este minunata, insa nu este indicata sau, cel putin, nu mai este. Sa fim cinstiti, ne putem uita la toti gigantii de astazi. Poate povestea lor a inceput cu un singur om, insa a fost nevoie de ani de dezvoltare si parteneriate. Adica, cinstit vorbind, celebrul producator de materiale pentru arta a avut nevoie de 100 de ani, 4 generatii in familie si afiliere intre frati sau familii pentru a ajunge ce este astazi.
Un antreprenor are nevoie de co-fondatori sau macar interni pentru a reusi. Este vorba despre abordare, despre cum cineva iti poate schimba perspectiva. Cand esti doar tu cu tine, o sa abordezi totul in aceeasi maniera, ceea ce nu este un mod de a te dezvolta.
5. ZONA DE CONFORT SI ATAT
Cea mai buna metoda de a te dezvolta atat pe tine insuti, cat si afacerea ta, este sa iesi din zona de confort. Chiar daca ai senzatia ca faci o nebunie luand un proiect in care nu esti sigur ca vrei reusi, este scea mai buna si sigura metoda de a te dezvolta.
6. PARTENERII GRESITI
Inainte sa alegi un partener, incearca sa iei cateva proiecte mici la care sa lucrati impreuna. Exista persoane cu care ne intelegem foarte bine, suntem extremi de asemanator si asa mai departe. In ciuda tuturor acestor lucruri, este foarte posibil sa nu putem lucra deloc impreuna. Chimia interpersonala are si ea limitele ei.
7. PRIMA AFACERE, O AFACERE DE MANUFACTURA
Sunt oameni care au reusit, insa este una dintre cele mai nesigure afaceri. In primul rand, este echipamentul care costa foarte mult, in al doilea rand, salariile oamenilor care lucreaza la fabricarea produsului tau. In orice caz, este posibil sa te trezesti intr-o zi si sa realizezi ca ce iei pe mere, dai pe pere.