Multe persoane lucrează în domeniul serviciilor pentru clienți, însă nu toate au calitățile necesare pentru a reuși cu adevărat. Iar atunci când o persoană simte că nu face față jobului, riscă să se simtă descurajată, nepotrivită în acel loc și să nu mai vină cu plăcere la birou.
Chiar dacă ai avut momente în care ai gândit sau te-ai simțit așa, specialiștii Departamentului de Resurse Umane de la Webhelp România afirmă că îți poți dezvolta anumite abilități care să te ajute să ai succes pe termen lung la acest job.
Iată, așadar, câteva abilități de care ai nevoie pentru a reuși să fii un bun angajat în departamentul de relații cu clienții:
– Răbdare. Unii clienți sunt nervoși, stresați, grăbiți și total neînțelegători. Singurul lor scop este să-și rezolve problema și nu par deloc dispuși să te asculte. Ia-o ca pe un lucru firesc și ai răbdare până se descarcă.
– Empatie. Atunci când manifești o înțelegere profundă a clientului, vei avea reacții diferite față de atunci când înțelegerea este doar de suprafață. Iar clientul va simți asta și va reacționa diferit. Va dori și el să te înțeleagă, la rândul lui.
– Adaptabilitate. Fiecare client e diferit, iar tu trebuie să găsești o portiță de comunicare cu toți. Poți realiza acest lucru doar adaptându-te continuu noilor situații și găsind soluții potrivite în funcție de ele.
– O comunicare clară. Fii sincer atunci când vorbești cu clientul și transmite-i mesajul cât mai clar pentru a evita eventuale neînțelegeri de mai târziu.
– Managementul timpului. Pe măsură ce vei acumula mai multă experiență, vei reuși să rezolvi mai repede problemele clienților. Totuși, ai grijă să nu pierzi inutil timp permițând să fii întrerupt sau alocând unor sarcini mai mult timp decât e necesar.
– Cunoștințe. Poți ajuta mai bine clienții atunci când îți dezvolți cunoștințele legate de serviciile sau produsele companiei. Așa că informează-te continuu în legătură cu acestea.
– Amabilitate. Nu te costă nimic să fii amabil, însă clienții vor aprecia mult acest lucru. Orice s-ar întâmpla, nu lua lucrurile personal și vei putea să-i vorbești clientului pe un ton calm și înțelegător.
Toate aceste abilități te ajută să devii un comunicator tot mai bun în relația cu clienții. Îți poți alege câte una pe care să o dezvolți într-o anumită perioadă de timp, după care să te autoevaluezi și să mergi mai departe cu dezvoltarea altei abilități.
Multe persoane lucrează în domeniul serviciilor pentru clienți, însă nu toate au calitățile necesare pentru a reuși cu adevărat. Iar atunci când o persoană simte că nu face față jobului, riscă să se simtă descurajată, nepotrivită în acel loc și să nu mai vină cu plăcere la birou.
Chiar dacă ai avut momente în care ai gândit sau te-ai simțit așa, specialiștii Departamentului de Resurse Umane de la Webhelp România afirmă că îți poți dezvolta anumite abilități care să te ajute să ai succes pe termen lung la acest job.
Iată, așadar, câteva abilități de care ai nevoie pentru a reuși să fii un bun angajat în departamentul de relații cu clienții:
– Răbdare. Unii clienți sunt nervoși, stresați, grăbiți și total neînțelegători. Singurul lor scop este să-și rezolve problema și nu par deloc dispuși să te asculte. Ia-o ca pe un lucru firesc și ai răbdare până se descarcă.
– Empatie. Atunci când manifești o înțelegere profundă a clientului, vei avea reacții diferite față de atunci când înțelegerea este doar de suprafață. Iar clientul va simți asta și va reacționa diferit. Va dori și el să te înțeleagă, la rândul lui.
– Adaptabilitate. Fiecare client e diferit, iar tu trebuie să găsești o portiță de comunicare cu toți. Poți realiza acest lucru doar adaptându-te continuu noilor situații și găsind soluții potrivite în funcție de ele.
– O comunicare clară. Fii sincer atunci când vorbești cu clientul și transmite-i mesajul cât mai clar pentru a evita eventuale neînțelegeri de mai târziu.
– Managementul timpului. Pe măsură ce vei acumula mai multă experiență, vei reuși să rezolvi mai repede problemele clienților. Totuși, ai grijă să nu pierzi inutil timp permițând să fii întrerupt sau alocând unor sarcini mai mult timp decât e necesar.
– Cunoștințe. Poți ajuta mai bine clienții atunci când îți dezvolți cunoștințele legate de serviciile sau produsele companiei. Așa că informează-te continuu în legătură cu acestea.
– Amabilitate. Nu te costă nimic să fii amabil, însă clienții vor aprecia mult acest lucru. Orice s-ar întâmpla, nu lua lucrurile personal și vei putea să-i vorbești clientului pe un ton calm și înțelegător.
Toate aceste abilități te ajută să devii un comunicator tot mai bun în relația cu clienții. Îți poți alege câte una pe care să o dezvolți într-o anumită perioadă de timp, după care să te autoevaluezi și să mergi mai departe cu dezvoltarea altei abilități.