Fiecare firma cauta succesul, cauta eficienta, profitul si isi doreste, intr-un scenariu ideal, ca toate acestea sa vina rapid. Acest lucru da nastere uneori la o cursa intre angajatii din firma, care nu de fiecare data se poate dovedi constructiva. Competitivitatea la locul de munca nu trebuie construita mereu prin teama fata de greseala sau fata de sef, ci prin autodepasirea performantelor ca echipa. Pentru ca in business e important sa nu ai in spate o echipa dezbinata, acest lucru reprezentand un risc pentru viitorul firmei, trebuie sa stii cum sa eviti situatiile de acest fel.
6 trucuri pe care orice lider ar trebui sa le aplice pentru a construi o echipa puternica:
1. Comunicarea directa si continua cu angajatii
Una dintre principalele valori apreciate de angajati, pe care un manager le poate avea este capacitatea de a comunica deschis si constant cu cei din firma, noteaza analistii americani de la Entrepreneur. Comunicarea este cheia dezvoltarii unei echipe performante intr-un business, pastrand desigur transparenta necesara pentru a elimina din discutie suspiciunile de favoritisme din firma. Angajatii vor simti ca ei conteaza pentru tine, iar tu vei putea comunica mult mai clar ce iti doresti de la ei si care sunt obiectivele tale pentru ei in viitorul apropiat. Oferindu-le in acest fel o perspectiva in interiorul firmei, angajatii se vor implica si mai mult.
2. Cunoaste-i pe fiecare in parte
Nu trebuie sa ii cunosti personal, dar ar trebui sa ajungi sa ii cunosti cum lucreaza impreuna, care sunt piedicile lor in comunicarea de grup, care dintre ei are abilitati de lider si organizator si care este un mai bun executant. Daca ai astfel de obiective, astfel de ateliere speciale pentru locul de munca se pot dovedi extrem de productive in interiorul unei echipe si vor reprezenta cateva ore extrem de relaxante pentru toata firma.
3. Stabileste roluri clare
Si pentru ca am vorbit despre abilitatile angajatilor, stabilirea unor roluri clare pentru ei ar trebui sa fie o prioritate continua pentru tine, daca iti doresti o echipa puternica in spate. Specifica foarte clar fiecarui membru din echipa ta care este rolul sau si cum se conecteaza intr-un grup.
4. Pretuieste aceste roluri
In niciun moment nu trebuie sa ai in firma angajati care se intreaba ce cauta acolo. Daca asa ceva se intampla, inseamna ca nu ai reusit sa le explici de ce rolurile lor in echipa sunt atat de importante si in ce masura pot ajuta sa faceti diferenta in activitatea voastra de business.
5. Construieste un plan de obiective
Obiectivele reprezinta harta firmei tale, atat intern, cat si pe piata. Ca manager, pentru a avea succes, trebuie sa te asiguri ca fiecare angajat stie care sunt obiectivele pe care le astepti de la el, iar tu esti obligat sa-l ajuti sa inteleaga mereu imaginea de ansamblu, pentru a putea lua cele mai utile decizii.
6. Rasplateste succesul si gestioneaza cu mare grija esecul
Nunta la victorii si inmormantarea in cazul unui esec nu trebuie sa fie niciodata o politica de business. Rasplateste in schimb succesul angajatilor tai si fa-i sa se simta apreciati, iar in cazul unui esec gestioneaza problema ca o echipa, pentru a scoate ceva pozitiv din orice experienta, chiar daca este nefericita. O strategie sanatoasa este invatarea continua, atat din lucrurile bune, dar mai ales din cele rele.
Fiecare firma cauta succesul, cauta eficienta, profitul si isi doreste, intr-un scenariu ideal, ca toate acestea sa vina rapid. Acest lucru da nastere uneori la o cursa intre angajatii din firma, care nu de fiecare data se poate dovedi constructiva. Competitivitatea la locul de munca nu trebuie construita mereu prin teama fata de greseala sau fata de sef, ci prin autodepasirea performantelor ca echipa. Pentru ca in business e important sa nu ai in spate o echipa dezbinata, acest lucru reprezentand un risc pentru viitorul firmei, trebuie sa stii cum sa eviti situatiile de acest fel.
6 trucuri pe care orice lider ar trebui sa le aplice pentru a construi o echipa puternica:
1. Comunicarea directa si continua cu angajatii
Una dintre principalele valori apreciate de angajati, pe care un manager le poate avea este capacitatea de a comunica deschis si constant cu cei din firma, noteaza analistii americani de la Entrepreneur. Comunicarea este cheia dezvoltarii unei echipe performante intr-un business, pastrand desigur transparenta necesara pentru a elimina din discutie suspiciunile de favoritisme din firma. Angajatii vor simti ca ei conteaza pentru tine, iar tu vei putea comunica mult mai clar ce iti doresti de la ei si care sunt obiectivele tale pentru ei in viitorul apropiat. Oferindu-le in acest fel o perspectiva in interiorul firmei, angajatii se vor implica si mai mult.
2. Cunoaste-i pe fiecare in parte
Nu trebuie sa ii cunosti personal, dar ar trebui sa ajungi sa ii cunosti cum lucreaza impreuna, care sunt piedicile lor in comunicarea de grup, care dintre ei are abilitati de lider si organizator si care este un mai bun executant. Daca ai astfel de obiective, astfel de ateliere speciale pentru locul de munca se pot dovedi extrem de productive in interiorul unei echipe si vor reprezenta cateva ore extrem de relaxante pentru toata firma.
3. Stabileste roluri clare
Si pentru ca am vorbit despre abilitatile angajatilor, stabilirea unor roluri clare pentru ei ar trebui sa fie o prioritate continua pentru tine, daca iti doresti o echipa puternica in spate. Specifica foarte clar fiecarui membru din echipa ta care este rolul sau si cum se conecteaza intr-un grup.
4. Pretuieste aceste roluri
In niciun moment nu trebuie sa ai in firma angajati care se intreaba ce cauta acolo. Daca asa ceva se intampla, inseamna ca nu ai reusit sa le explici de ce rolurile lor in echipa sunt atat de importante si in ce masura pot ajuta sa faceti diferenta in activitatea voastra de business.
5. Construieste un plan de obiective
Obiectivele reprezinta harta firmei tale, atat intern, cat si pe piata. Ca manager, pentru a avea succes, trebuie sa te asiguri ca fiecare angajat stie care sunt obiectivele pe care le astepti de la el, iar tu esti obligat sa-l ajuti sa inteleaga mereu imaginea de ansamblu, pentru a putea lua cele mai utile decizii.
6. Rasplateste succesul si gestioneaza cu mare grija esecul
Nunta la victorii si inmormantarea in cazul unui esec nu trebuie sa fie niciodata o politica de business. Rasplateste in schimb succesul angajatilor tai si fa-i sa se simta apreciati, iar in cazul unui esec gestioneaza problema ca o echipa, pentru a scoate ceva pozitiv din orice experienta, chiar daca este nefericita. O strategie sanatoasa este invatarea continua, atat din lucrurile bune, dar mai ales din cele rele.