6 motive pentru care Kaufland este 3 x Angajator de Top

  • 13 марта 2018, 10:43
  • 1 019

Care este ecuația de succes a companiei? Kaufland România a obținut pentru al treilea an consecutiv titlul de Angajator de Top, certificare acordată de organizația independentă Top Employers Institute din Olanda. Cu această ocazie am stat de vorbă cu Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director la Kaufland România, pentru a afla în ce constă ecuația lor de succes.

1. Remunerație pe măsură

În această industrie care pune foarte mult accent pe factorul uman ne ferim uneori să spunem lucrurilor pe nume și anume că aspectul financiar este și el foarte important. A nu se înțelege că doar el contează, ci că salariul are o contribuție considerabilă la fericirea angajatului la job. Iar Kaufland România înțelege pe deplin acest aspect.

„ȚINE DE CORECTITUDINEA FAȚĂ DE ANGAJAT. NU TE POȚI AȘTEPTA SĂ PĂSTREZI UN OM VALOROS LA TINE ÎN COMPANIE DACĂ NU ÎI ARĂȚI CĂ ÎI RESPECȚI VIITORUL”, NE-A POVESTIT ESTERA ANGHELESCU.

„De aceea îi oferim fiecărui angajat care începe la noi în companie o grilă de salarizare cât se poate de transparentă. Siguranța financiară pe care o resimt angajații Kaufland reflectă o parte importantă din titlul de Angajator de Top. Din același motiv am mărit și salariile brute atunci când s-a anunțat trecerea contribuțiilor în responsabilitatea angajaților, pentru că ne dorim ca angajații noștri să se simtă în siguranță lucrând la Kaufland.”

2. Beneficii diverse

Desigur, echipa Kaufland România nu a uitat nici de acest aspect, devenit din ce în ce mai important pentru angajații de astăzi. Pe lângă tichetele de masă lunare, la Kaufland ai parte de o gamă largă de beneficii, croite pentru nevoile fiecăruia. De la cursuri de nutriție sau yoga și chiar până la zile libere acordate pentru activități de voluntariat, compania le oferă angajaților săi șansa de a-și alege mixul potrivit.

3. Grija pentru oameni

Chiar dacă pare un aspect care ar îngloba subpunctele anterioare, grija pentru angajați merită notată separat. E ușor să uiți, când ai impresia că deja le oferi salarii pe măsură și o mulțime de beneficii angajaților tăi, că poate aceștia mai au și alte nevoi.

„E IMPORTANT SĂ ÎNȚELEGI CA ANGAJATOR CĂ OAMENII DIN ECHIPA TA SUNT MAI MULT DECÂT ANGAJAȚI”, EXPLICĂ ESTERA.

„În acest sens încercăm să luăm decizii cât mai responsabile. Spre exemplu, recent am introdus uniforme din bumbac 100% organic. Sunt moderne și plăcute la purtat, dar ce contează cu adevărat este că reducem amprenta de carbon a fiecărui angajat și că împreună răspundem unor nevoi de dezvoltare durabilă la nivel global.”

4. Proiecte de CSR

Tot din punct de vedere al dezvoltării durabile, Kaufland România își promovează valorile și își ajută angajații să le transpună în fiecare proiect de CSR pe care îl susțin. Printre acestea se numără proiectul Big Build, o inițiativă în care angajații Kaufland s-au alăturat voluntarilor pentru a construi 36 de case într-un timp record de 5 zile pentru 117 persoane, părinți și copii cu venituri mici, în toamna anului trecut.

5. Oportunități pentru generațiile viitoare

Brandingul de angajator trebuie să prevadă în strategiile de lungă durată și pregătirea tinerelor generații care vor constitui o parte foarte importantă din totalul forței de muncă în mult mai puțin timp decât ne imaginăm. De aceea Kaufland România le oferă tinerilor oportunități de studiu și evoluție profesională sub formă de internship-uri, programe de trainee sau burse de studiu.

6. Digitalizare și tehnologie

Și acest aspect este unul cheie pentru orice companie modernă. Dacă ai așteptări ca angajații tăi să cunoască cele mai noi tehnologii, atunci și tu trebuie să le asiguri accesul la tool-uri cât mai avansate. În această industrie care merge pe repede înainte, niciunul dintre protagoniști nu poate duce lipsă de tehnologie.

„Atunci când lucrezi într-o companie mare, care deschide locuri noi de muncă în fiecare zi, dar în care vrei să păstrezi sentimentul unei comunități, este esențial să creezi mai multe punți de legătură între angajați. În acest sens utilizăm o serie de platforme interne, cum este platforma de intranet denumită Connect, în care angajații au un profil pe care îl pot actualiza, precum și o platformă pentru concedii și o mulțime de tehnologii în magazinele Kaufland. Și aici ne-am pus amprenta în ceea ce privește interesul companiei pentru dezvoltarea durabilă. Magazinele noastre beneficiază de cele mai eficiente instalații de încălzire și răcire pentru a asigura confortul clienților, dar și pe cel al angajaților care își petrec o bună parte din zi în magazin. Sistemul de răcire are la bază agenți neutri care nu afectează mediul, încă un detaliu care reflectă grija noastră față de angajat, dar și față de universul în care acesta se dezvoltă.”