Ar fi momentul ca, impreuna cu echipa ta, sa incepi sa pui la punct o strategie de dezvoltare. Atunci cand o vei face, ai in vedere si urmatorele sfaturi.
Loializeaza-ti clientii
Mai ales pentru un business mic, loializarea clientilor este un proces vital, motivul principal fiind acela ca e de trei ori mai costisitor sa obtii clienti noi, decat sa vinzi ceva celor vechi. Altfel spus, este gresit sa investesti in momentul nepotrivit intr-o campanie de marketing costisitoare care iti poate crea un renume, cand poti obtine intai rezultate satisfacatoare cu un program de loializare.
La randul sau, un astfel de program poate sa atraga noi clienti in mod natural. Asigura-te intai ca oamenii au incredere in produsele sau serviciile tale, inainte sa incepi sa tintesti o piata mai larga.
Stai cu ochii pe competitie
Unul dintre primele instincte ale unui om de afaceri la inceput de drum ar trebui sa fie analiza extinsa a competitiei. Insa pe masura ce afacerea se dezvolta, poti fi tentat sa te concentrezi exclusiv pe volumul tau amplu de munca si sa ramai astfel prins intr-o bula in care nu exista evolutie.
Este important sa fii mereu la curent cu ceea ce face concurenta, sa vezi ce campanii de marketing functioneaza pentru ea si ce segmente de piata reuseste sa atinga. Acorda o deosebita atentie si businessurilor din afara sferei tale de actvitate si ai mereu in vedere incheierea unui parteneriat strategic.
Extinde-te peste hotare
Poate ca, la inceputul carierei, acest pas arata mai degraba ca un vis dintr-un viitor indepartat. Insa aceasta extinderea a afacerii in afara granitelor poate fi un mod rapid de a-ti mari profiturile, chiar daca investita initiala poate fi costisitoare.
Nu trebuie sa te orientezi nici spre piete foarte indepartate. Poti lua exemplul omului de afaceri Cezar Rapotan, care a reusit sa-si extinda brandul Arabesque intai in Republica Moldova, iar apoi - sub numele de Budmax - in Bulgaria si Ucraina.
Diversifica oferta
Poate ca ce functioneaza pe piata autohtona nu va avea succes in afara sau poate ca produsele sau serviciile pe care le oferi nu acopera o nisa suficient de mare. Diversificarea ofertei te poate ajuta sa treci peste un astfel de impas.
Studiaza piata si incearca sa determini moduri in care poti completa oferta deja existenta. Uneori va trebui sa gandesti „in afara cutiei” pentru a veni cu acea idee de produs nou si iesit din comun. Insa retine ca - in ciuda studiilor si a investitiilor - orice astfel de lansare reprezinta un risc; poate ca produsul tau revolutionar va fi un succes sau poate ca va fi un lucru de care, de fapt, nimeni nu are nevoie.
Investeste in continut
In era digitala, nu este suficient sa promovezi produse si servicii. Potentialii tai cumparatori sunt interesati foarte mult si de informatii, iar o mare parte din liderii de piata investesc timp si resurse pretioase pentru a le oferi clientilor continutul de care au nevoie.
Scopul tau nu ar trebui sa fie doar acela de a deveni un lider pe piata, ci si o autoritate in domeniul in care activezi. Un site bine pus la punct care sa aiba articole informative sau continut video relevant inspira cumparatorilor incredere in brandul tau, dar iti si poate aduce rapid clienti noi prin SEO. Desigur, tot acest demers implica o strategie complexa, asa ca lucreaza cu experti in domeniu care au rezultate eficiente si in cazul altor companii.
Aceste strategii pot fi adesea privite ca etape naturale in evolutia unui business. Totusi, trebuie sa intelegi cum sa le abordezi in mod corect si sa le oferi timpul necesar pentru a lasa sa se vada rezultatele.
Ar fi momentul ca, impreuna cu echipa ta, sa incepi sa pui la punct o strategie de dezvoltare. Atunci cand o vei face, ai in vedere si urmatorele sfaturi.
Loializeaza-ti clientii
Mai ales pentru un business mic, loializarea clientilor este un proces vital, motivul principal fiind acela ca e de trei ori mai costisitor sa obtii clienti noi, decat sa vinzi ceva celor vechi. Altfel spus, este gresit sa investesti in momentul nepotrivit intr-o campanie de marketing costisitoare care iti poate crea un renume, cand poti obtine intai rezultate satisfacatoare cu un program de loializare.
La randul sau, un astfel de program poate sa atraga noi clienti in mod natural. Asigura-te intai ca oamenii au incredere in produsele sau serviciile tale, inainte sa incepi sa tintesti o piata mai larga.
Stai cu ochii pe competitie
Unul dintre primele instincte ale unui om de afaceri la inceput de drum ar trebui sa fie analiza extinsa a competitiei. Insa pe masura ce afacerea se dezvolta, poti fi tentat sa te concentrezi exclusiv pe volumul tau amplu de munca si sa ramai astfel prins intr-o bula in care nu exista evolutie.
Este important sa fii mereu la curent cu ceea ce face concurenta, sa vezi ce campanii de marketing functioneaza pentru ea si ce segmente de piata reuseste sa atinga. Acorda o deosebita atentie si businessurilor din afara sferei tale de actvitate si ai mereu in vedere incheierea unui parteneriat strategic.
Extinde-te peste hotare
Poate ca, la inceputul carierei, acest pas arata mai degraba ca un vis dintr-un viitor indepartat. Insa aceasta extinderea a afacerii in afara granitelor poate fi un mod rapid de a-ti mari profiturile, chiar daca investita initiala poate fi costisitoare.
Nu trebuie sa te orientezi nici spre piete foarte indepartate. Poti lua exemplul omului de afaceri Cezar Rapotan, care a reusit sa-si extinda brandul Arabesque intai in Republica Moldova, iar apoi - sub numele de Budmax - in Bulgaria si Ucraina.
Diversifica oferta
Poate ca ce functioneaza pe piata autohtona nu va avea succes in afara sau poate ca produsele sau serviciile pe care le oferi nu acopera o nisa suficient de mare. Diversificarea ofertei te poate ajuta sa treci peste un astfel de impas.
Studiaza piata si incearca sa determini moduri in care poti completa oferta deja existenta. Uneori va trebui sa gandesti „in afara cutiei” pentru a veni cu acea idee de produs nou si iesit din comun. Insa retine ca - in ciuda studiilor si a investitiilor - orice astfel de lansare reprezinta un risc; poate ca produsul tau revolutionar va fi un succes sau poate ca va fi un lucru de care, de fapt, nimeni nu are nevoie.
Investeste in continut
In era digitala, nu este suficient sa promovezi produse si servicii. Potentialii tai cumparatori sunt interesati foarte mult si de informatii, iar o mare parte din liderii de piata investesc timp si resurse pretioase pentru a le oferi clientilor continutul de care au nevoie.
Scopul tau nu ar trebui sa fie doar acela de a deveni un lider pe piata, ci si o autoritate in domeniul in care activezi. Un site bine pus la punct care sa aiba articole informative sau continut video relevant inspira cumparatorilor incredere in brandul tau, dar iti si poate aduce rapid clienti noi prin SEO. Desigur, tot acest demers implica o strategie complexa, asa ca lucreaza cu experti in domeniu care au rezultate eficiente si in cazul altor companii.
Aceste strategii pot fi adesea privite ca etape naturale in evolutia unui business. Totusi, trebuie sa intelegi cum sa le abordezi in mod corect si sa le oferi timpul necesar pentru a lasa sa se vada rezultatele.