5 obiceiuri ale angajaților pe care trebuie să le înțelegi pe deplin ca sa fii un șef bun

  • 15 марта 2018, 11:27
  • 659

Nu toți angajații sunt la fel. Unii preferă să lucreze înconjurați de reguli, alții sunt dezordonați, există și cei care nu vor să se simtă constrânși în vreun fel și nu uita nici de persoanele foarte creative și nonconformiste. Un șef bun trebuie să știe să analizeze fiecare tipar și să accepte anumite obiceiuri, mai mult sau mai puțin obișnuite, pe care câțiva angajați le-ar putea avea. În anumite situații, tocmai aceste obiceiuri reprezintă modul lor de a găsi într-un mod eficient soluții la cele mai mari și mai arzătoare probleme din companie.  

1. Au un birou dezordonat

Ce ai prefera să ai în departamentul tău: Un angajat mereu preocupat ca totul să arate perfect sau un angajat preocupat să găsească mereu cele mai bune răspunsuri pentru proiectele firmei? Normal, ordinea nu este un criteriu de departajare între angajați, nici în privința priceperii și nici a eficienței. Studiile realizate de Universitatea din Minnesota arată însă că mințile dezordonate care se exprimă în spații similare sunt mult mai creative, chiar geniale în anumite cazuri, și se pot dovedi mereu pline de resurse. “Spațiile dezordonate inspiră ruperea de gândirea tradițională”, au observat conducătorii acestui studiu, citați de The Independent. Aceste argumente ar trebui să fie suficient de puternice pentru orice șef care încearcă să promoveze performanța la locul de muncă, nu neapărat structura de dragul structurii.

2. Pauze pentru fumat

De câte ori nu s-a întâmplat ca cele mai bune, îndrăznețe și creative idei să vină în cele mai neașteptate momente, precum la duș, în stația de autobuz sau metrou sau în timpul unei pauze de fumat, la locul de muncă? Un studiu realizat de către specialiștii de la Universitatea din Illinois susține că acest lucru nu este tocmai o coincidență. Creierul uman răspunde la schimbarea decorului într-un mod pozitiv de fiecare dată, primind noi stimuli și generând idei proaspete. Un șef bun va ști să arate că încurajează astfel de pauze care pot genera rezultate pozitive la locul de muncă. Poți să-ți lași angajații să se bucure de astfel de pauze  în spații amenajate, profitând de avantajele IQOS, care, potrivit unui studiu al celei mai importate instituții publice de sănătate din Anglia, este mai puțin nociv decât țigările convenționale. Folosind tehnologia încălzirii tutunului, nu vor mai exista probleme cu mirosul de țigară și nici cu fumul din birou.

3. Uneori au propriul program

Unii angajați preferă flexibilitatea programului pentru a putea fi creativi și utili locului de muncă, desigur, dacă postul în sine cere idei creative. Ca lider de grup, trebuie să fii la rândul tău deschis în fața unor cerințe de acest fel. Programul clasic de la 9 dimineața până la ora 17:00 nu garantează randamentul perfect tuturor angajaților, astfel că unele cereri speciale pot fi acceptate, atâta timp cât nu dezechilibrează colectivul.

4. Își asumă mai multe proiecte și din afara firmei

Un angajat activ, energic și plin de idei ar putea simți nevoia să participe și contribuie în mai multe proiecte, unele din afara firmei tale. Dacă nu există conflict de interese, acest lucru ar trebui acceptat și remarcat uneori. E important ca angajații tăi să se simtă utili, să câștige cât mai multă experiență, care ar putea fi utilă chiar businessului tău și să se implice și în alte proiecte care pot aduce satisfacții dincolo de beneficiile financiare.

5. Viața personală este, în anumite momente, mai importantă decât locul de muncă

Abilitatea de a fi înțelegător este esențială ca să fii perceput  nu doar ca un șef bun, ci ca un lider adevărat pentru grupul din firmă. Sunt momente din viața angajaților când, pentru o perioadă de timp, jobul chiar va fi pe planul secund, iar aici e important să știi să vii în ajutorul lor. În acest fel, le vei câștiga în totalitate respectul și încrederea.