5 metode de management eficient al afacerii când ești plecat

  • 18 мая 2017, 17:09
  • 953

Managementul unei afaceri necesita efort substantial chiar si atunci cand esti mereu prezent in cadrul companiei. Fie ca vorbim despre depasirea obstacolelor, deciziile neplacute, dar invetabile care trebuie luate si aplicate. Sau, pur si simplu aplicarea proiectelor de dezvoltare a companiei.

Insa pe masura ce o afacere se dezvolta, devin ncesare deplasarile in scopul extinderii companiei. Asadar, nu este neobisnuit ca un manager, CEO sa paraseasca tara sau orasul pe o perioada indelungata. Insa, sa fim sinceri, pentru a face asta trebuie sa ai incredere in tine insuti, ca ai sa reusesti sa ramai la curent cu tot ce se intampla in absenta ta. Insa ai nevoie sa ai increde ca echipa ta se descurca in absenta ta.

Sigur, lucrurile nu ar trebui, in teorie, sa se schimbe prea mult. Insa este greu sa te sincronizezi constant cu oamenii sau sa ramai mereu la curent cu ce se intampla, cand tu te adaptezi unui alt fus orar si program. Sau, mai sunt si cazuri de acest fel, cand esti nevoit sa schimbi zona si fusul orar foarte des pentru a obtine ceea ce iti doresti. Lucrurile sunt complicate si pentru tine si pentru echipa ta.

Insa adevarul este ca nu poti fi absent pe de-a-ntregul. Asadar, sugeram 5 metode de management eficient al afacerii cand esti plecat.

1. FII CONSTIENT DE ORELE IN CARE ESTI CEL MAI PRODUCTIV

Schimbarea fusului orar te afecteaza mai mult decat crezi. In primul rand, iti afecteaza bioritmul si acest lucru inseamna ca iti sunt afectate somnul, capacitatea de concentrare si starea de spirit – pana iti intri in ritm este posibil sa fii intr-o stare de iritare aproape constanta. Incearca sa faci munca dificila intre orele in care stii ca esti productiv. Lucrurile mai putin urgente pastreaza-le pentru mai tarziu, eventual ia o pauza de o ora sau doua.

2. FA UN TO-DO LIST

Chiar daca este posibil sa nu o respecti in totalitate, lucrurile planificate din timp sunt mai usor de urmarit si realizat. Asadar, chiar daca sari peste o sarcina sau doua, inca iti poti urma programul. Importanta ramane prioritizarea a ceea ce are cel mai mult impact in cadrul companiei.

3. IA O ZI PAUZA DE DRUM SAU INTALNIRI

Este complicat sa iti rezolvi lucrurile de acasa daca esti mereu intr-o masina sau in intalniri. Iar adaptarea ta la fusul orar o sa fie si mai grea, astfel ca o sa ai probleme cu somnul, odihna si concentrarea.

Incearca sa iti iei o zi libera de la toate, sa dormi suficient si sa te concentrezi exclusiv pe lucrurile si urgentele din compania ta.

4. SPUNE NU

Chiar si cand nu esti la sediul companiei tale mailurile or sa curga de la diferite persoane, care fie vor sa colaboreze cu tine, fie sa intre in echipa ta. Sigur, este minunat sa stii ca lumea iti apreciaza munca si afacerea, insa invata sa spui nu daca nu este necesar. Sau, sa amani pentru cand te vei intoarce la sediul fizic al companiei.
Nu iti aglomera inutil programul, din curtoazie.

5. FA-TI UN PLAN

Sunt zile in care nu vei putea lucra si trebuie sa fii sincer cu tine din punctul asta de vedere. Incearca sa planfici din timp, implicand si echipa ta, orele si zilele in care vei lucra. Nu are rost sa incerci sa te imparti in 3 directii  deodata si sa nu rezolvi nici una din problemele pe care iti doreai sa le rezolvi.