Microbuzele și autobuze care au un termen de exploatare mai mare de 30 ani ar putea să nu mai circule pe drumurile din țară.
Un proiect de lege în acest sens propune deputatul Petru Frunze, care spune că astfel va fi asigurată o securitate mai mare călătorilor și va fi diminuat impactul asupra mediului, transmite Știri.md.
"În prezent, în programul rutier activează mai mult de 30% din unitățile de transport cu termenul de exploatare mai mare de 30 ani, în fiecare an numărul crește. Majorarea tarifului în transportul de călători cu 45% nu va îmbunătăți calitatea confortului pentru călători, doar este un pretext", spune Frunze.
Deputatul PAS susține că la excluderea din circuit a unităților de transport foarte vechi, Guvernul ar putea aproba un program de subvenționare de stat la achiziționarea unor autocare moderne în schimbul excluderii unităților de transport cu termenul de exploatare mai mare de 30 ani.
"Voi consulta public proiectul de lege, sper să fie susținut de societate și votat în Parlament. Securitatea cetățenilor în transportul rutier trebuie să fie o prioritate, alții au găsit prioritate în majorarea tarifului pentru a se îmbogăți pe spatele cetățenilor care se deplasează la muncă, spital sau la studii", a conchis deputatul.
Microbuzele și autobuze care au un termen de exploatare mai mare de 30 ani ar putea să nu mai circule pe drumurile din țară.
Un proiect de lege în acest sens propune deputatul Petru Frunze, care spune că astfel va fi asigurată o securitate mai mare călătorilor și va fi diminuat impactul asupra mediului, transmite Știri.md.
"În prezent, în programul rutier activează mai mult de 30% din unitățile de transport cu termenul de exploatare mai mare de 30 ani, în fiecare an numărul crește. Majorarea tarifului în transportul de călători cu 45% nu va îmbunătăți calitatea confortului pentru călători, doar este un pretext", spune Frunze.
Deputatul PAS susține că la excluderea din circuit a unităților de transport foarte vechi, Guvernul ar putea aproba un program de subvenționare de stat la achiziționarea unor autocare moderne în schimbul excluderii unităților de transport cu termenul de exploatare mai mare de 30 ani.
"Voi consulta public proiectul de lege, sper să fie susținut de societate și votat în Parlament. Securitatea cetățenilor în transportul rutier trebuie să fie o prioritate, alții au găsit prioritate în majorarea tarifului pentru a se îmbogăți pe spatele cetățenilor care se deplasează la muncă, spital sau la studii", a conchis deputatul.